Wycieczka  Karków – Wieliczka 2023

W dniach 5.06-7.06 2023r. pod opieką pań: Marzeny Kucińskiej, Patrycji Pytlarczyk oraz Marianny Wychockiej, uczniowie klas 4-8 uczestniczyli w wycieczce. Przez trzy dni poznawaliśmy historię i tradycje Krakowa.

Po dotarciu na miejsce, udaliśmy się do magicznej kawiarni – „Dziórawego Kotła”. Była to jedna z dwóch niespodzianek podczas naszej wycieczki. Po wyjściu z tego tajemniczego miejsca udaliśmy się do Bazyliki Mariackiej aby usłyszeć hejnał. Ostatnim punktem pierwszego dnia była wizyta w Muzeum Obwarzanka, gdzie każdy mógł zrobić swój wypiek. Po całym dniu pełnym wrażeń, udaliśmy się na posiłek do restauracji Rajski ogród, a następnie do hostelu ,,Deco”.

Drugiego  dnia po śniadaniu udaliśmy się na tereny dawnego miasta – Kazimierza. Podczas drogi, zatrzymaliśmy się chwilę przy Smoku Wawelskim oraz przy Pomniku psa Dżoka, którego właściciel w tragicznych okolicznościach zmarł na zawał serca. Gdy dotarliśmy do celu, na miejscu zobaczyliśmy 2 kościoły. Jednym z nich był  kościół Bożego Ciała, a drugi to kościół św. Katarzyny. Wszyscy mieli okazję zjeść słynne kazimierzowskie zapiekanki.

Po powrocie z Kazimierza, przyszedł czas na zwiedzanie komnat i skarbca na Wawelu. Komnaty w Zamku Wawelskim są zdobione przez liczne arrasy. Niektóre przedstawiają przyrodę inne zaś ważne wydarzenia z życia Europy. Po odwiedzeniu Zamku na Wawelu, byliśmy w Kopalni Soli w Wieliczce. Tam wcieliliśmy się w górników. Przecinaliśmy drzewo i mierzyliśmy stężenie metanu. Po kopalni poruszaliśmy się za pomocą map. Wieczorem wyszliśmy na rynek, by poczuć klimat miasta po zmroku.

Ostatniego dnia naszej wycieczki odwiedziliśmy Katedrę na Wawelu oraz weszliśmy do Dzwonu Zygmunta, następnie przeszliśmy kryptami znanych Wieszczy Narodowych, królów, byłego Prezydenta wraz z żoną oraz Józefa Piłsudskiego.

Ostatnim punktem wycieczki były Ogrody Doświadczeń im. Stanisława Lema. Główną atrakcją był zjazd na torze saneczkowym. Miejsce to ma na celu popularyzacje fizyki. Po odwiedzeniu ostatniego miejsca wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Wycieczka się udała i na długo zostanie w naszych wspomnieniach. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się  do zorganizowania tej wycieczki. Mamy nadzieję, że będzie ich więcej.

Patrycja Ośka – uczennica klasy VI

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wycieczki.